T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DİYARBAKIR / BAĞLAR - Burhanettin Yıldız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Coding Future With Code.org

Okulumuz Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Seda COŞKUN ELİKÜÇÜK koordinesinde olan Coding Future With Code.org adlı eTwinning projesinde İspanyol(2 ortak) ortağımızın yanı sıra Hakkari, İstanbul(3 Ortak) İllerimizden ortağımız bulunmaktadır. Ortaklarımız ile birlikte çalışmalarımız salgın dönemi zor şartlarına rağmen uzaktan eğitim yoluyla devam etmektedir. Proje çalışmalarında öğretmenimiz ve koordinesinde olan proje öğrenci grubumuza ve ortaklarımıza başarılar dileriz.

PROJE HAKKINDA

Proje, sorgulamayan, eleştirmeyen ve ezberci nesil yerine 21. yüzyıl becerileriyle meşgul bireyler yetiştirmek için kodlama eğitimi ile öğrencilere erken yaşta bazı becerileri kazandırmayı hedefliyor. Kodlama sadece bilgisayar bilimi ile sınırlı olmayıp, disiplinler arası etkileşim için de önemlidir. Öğrenciler; problem çözme, çeşitli alanlardaki bazı problemlerle karşılaşılması durumunda erken yaşta algoritmik düşünme becerisiyle yaratıcı düşünme. Projemizde disiplinler arası etkileşim yoluyla diğer sınıflara katkıda bulunmayı ve blok tabanlı kodlamayı öğreterek öğrencilerin yukarıdaki becerileri kazanmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz.

21.yüzyıl yetenekleri ile yeni bireylerin yetiştirilmesi temel amacımızdır. Disiplinler arası etkileşim açısında da çok önemlidir. Çocuklar erken yaşta algoritmik düşünme ve düşünme becerilerini kolay kazanarak problem çözebilmeleri.

 

HEDEFLER

Projemizin amacı, öğrencilerle erken yaşta kodlama ile tanışmak ve 21. yüzyıl becerileri, yaratıcı düşünme, problem çözme ve algoritmik düşünme becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Metin tabanlı yazılımlar öğrencilerin seviyeleri için zor olduğu için kodlamayı çok daha kolay, anlaşılır ve eğlenceli olan code.org ile öğretebiliriz. Diğer derslerle bağlantılı olarak bazı projeler yaparak öğrencilerle disiplinler arası etkileşim sağlayabiliriz.

 

Projemizin hedefi erken yaşta çocuklar kodlama ile buluşturup 21.yüzyıl becerileri ile, yaratıcı düşünme, problem çözebilme ve algoritma becerilerini kazanmış bireyler yetiştirmektir. Metin tabanlı yazılımlar seviyelerine göre zor olduğu için kodlama tabanlı olan Code.org ile daha basit, anlaşılır ve öğrenebiliriz. Çocuklara diğer derslerle ilgili projeler yaptırarak disiplinler arası etkileşim sağlarız.

 

ÇALIŞMA SÜRECI

1) Kasım ayında partner okulumuzla farkındalık yaratmak için afiş ve broşürler hazırlanacaktır.

2) Öğrenciler, Aralık ayında My Twinspace aracılığıyla birbirleriyle tanışacaklar.

3) Aşağıdaki kodlama sitelerinde kayıtlı olması gerekmektedir; Code.org

4) Ocak ayında etkileşim yoluyla kodlamanın nasıl araştırılacağı hedeflenecek ve uygulamalarla etkileşim geliştirilecektir.

5) Şubat ayında belirli bir sorun tanımlama verilecektir. Bu sorun üzerine tartışma başlatılacak ve çözüm biçimleri oluşturulacaktır. Öğrencilerden problem çözme becerileri ile birlikte en iyi çözümler beklenecektir.

6) Kodlama uygun bir prototip ürün üzerine Mart ayında yapılacaktır.

7) Tüm sonuçlar Nisan ayında bildirilecektir.

8) Tüm materyaller ve tüm çözümler Mayıs ayında Twinspace'im okul web sitelerinde duyurulacaktır.


BEKLENEN SONUÇLAR

1) Öğrencilere eleştirel, yaratıcı ve algoritmik düşünme becerisi kazandırmak.

2) Öğrencilere çözüm odaklı beceriler kazanarak olası problemlerle nasıl başa çıkacaklarını öğretmek.

3) Genç öğrencilere, soyut düşünme eksikliğinden kaynaklanan engeller nedeniyle uygun bir fiziksel ortamda kodlama fırsatı sağlamak.

4) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojilerinde kullanılabilecek alternatif bir eğitim aracını ortaya çıkarmak.

5) Diğer derslerle ilgili projeler hazırlayarak disiplinler arası etkileşimi sağlamak ve diğer derslerin konularını pekiştirmek.

6) Zihin geliştiren ve eğlenceli bir kodlama materyali ortaya çıkarmak.

7) Twin Space kullanılarak kodlama etkileşim yayılımı oluşturulacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2021 - Güncelleme: 26.02.2022 16:07 - Görüntülenme: 315
  Beğen | 6  kişi beğendi